Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden van Drassiflor
We houden het graag simpel en helder. Daarom geen lange ingewikkelde juridische teksten. Is er je na het lezen nog steeds iets niet duidelijk?
Twijfel je over je rechten of plichten? Heb je een vraag over je bestelling of levering? Heb je vragen of opmerkingen bij deze algemene voorwaarden? Stuur ons dan een mailtje via onze contactpagina. Wij gaan er van uit dat in onderling overleg alles besproken én opgelost kan worden.
ARTIKEL 1
We proberen deze voorwaarden zo simpel en helder mogelijk te houden.
ARTIKEL 2 – ONZE IDENTITEIT
Wij zijn Drassiflor, een familie bedrijf met verkoop online:
Je kunt ons zo bereiken:
Bellen: Ronald +39 3881717640 of Adraste +39 3273114546
Mailen: info@drassiflor.nl
Langskomen: is misschien wat ver weg maar mag altijd op Via dell’uva italia 4A, Capo Croce Sonnino
Fan worden: www.facebook.com/drassiflor
Kom je langs? Leuk! Maak dan wel eerst even een afspraak door ons te bellen of te mailen via de contactgegevens in punt 1.
BTW-nummer: IT 08886181000
ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID.
Wij doen hard ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Er staat namelijk in wat wij voor jou doen en wat wij van jou verwachten. Natuurlijk, dat geldt alleen als je iets bij ons koopt of hebt gekocht. Anders is het niet echt van toepassing, niet?
Soms bieden wij aparte voorwaarden aan bij een product. Ook dan gelden deze algemene voorwaarden. Als de verschillende voorwaarden elkaar tegenspreken, kies jij de meest gunstige. Maar zie ook punt 3.
Wij doen eigenlijk helemaal niet zo moeilijk.
ARTIKEL 4 – HET AANBOD.
We vertellen je altijd eerlijk wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen, en natuurlijk wat het kost.
ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST.
Je doet online zaken met ons in een veilige webomgeving. Daar werken wij en de provider van onze website iedere dag aan.
Als je bij ons een bestelling plaatst, krijg je daarvan een bevestiging per e-mail.
Wij voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling toe. Maar natuurlijk vind je de meeste info op onze site. Het is natuurlijk wel handig als je je (digitale) bon goed bewaart.
ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT.
Je hebt een product gekocht of een bestelling geplaatst waar je niet blij mee bent? Dat vinden we jammer! Gelukkig kan je wel binnen de 14 dagen na ontvangst de producten retourneren. Je hoeft hier zelfs helemaal geen reden voor op te geven. “Daarom” kan dus gewoon. We doens ons uiterste best om de terugbetaling binnen de 10 werkdagen te regelen.
Er geldt maar 1 voorwaarde: de producten moeten ongeopend, ongebruikt en onbeschadigd teruggestuurd worden naar ons magazijn in Nedeland.
Het Adres is Zeemanhof 38, 2871 JZ in Schoonhoven.
Jij wil vast graag dat alles vlot verloopt. Komt goed uit. Want dat wij willen wij namelijk ook! Stop daarom een kopie van de factuur bij de teruggestuurde producten. Dan vinden wij makkelijk alles terug en kunnen we vlot alles regelen.
ARTIKEL 7 – VERZENDKOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING.
Die zijn er niet: we betalen je die terug.
ARTIKEL 8 – UITSLUITING HERROEPINGSRECHT.
Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:
Producten waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend/kapot is.
Ingewisselde of ingevulde vouchers of cadeaubonnen.
Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.
ARTIKEL 9 – DE PRIJS.
Zie ook artikel 4.
Er is geen verschil tussen de prijzen bij ons in de winkel, op verplaatsing zoals beurzen en markten en op onze website.
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Normale verzending is altijd gratis vanaf een bedrag van 60 euro binnen België en Nederland. Bestel je voor een lager bedrag? Dan komen er verzendkosten bovenop je bestelling. Haal je je producten af in ons magazijn? Dan spreekt het voor zich dat je geen verzendingskosten betaalt.
ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT.
Zie artikel 4.
Je hebt recht op een goed product, punt. Is er toch iets mee aan de hand, dan lossen we het voor je op. Contacteer ons via artikel 2.
ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Als je een product besteld wat we in ons magazijn in Nederland hebben sturen wij het zo spoedig mogelijk. Moet het uit Italië komen laten wij het je weten hoelang het zal duren via de mail.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren, dan laten we je dat zo snel mogelijk weten. Je hebt dan de keuze. Ofwel krijg je je geld terug, ofwel bieden we je een alternatief aan.
We kunnen je bestelling sturen naar alle Europese landen, maar wel steeds onder voorbehoud van aanvaarding van de bestelling door ons. De producten worden opgestuurd naar het verzendingsadres dat je opgeeft bij het bestellen (thuisadres of ander adres).
Bij levering buiten de Europese Unie moeten wij rekening houden met de wetten en regels van het land van bestemming. Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor zendingen buiten de EU. Het transport en de eventuele bijkomende kosten kunnen nooit verhaald worden op Drassiflor.
De verzending gebeurt op verantwoordelijkheid van de koper. Door het aanvaarden van het pakket, ga je er mee akkoord dat de bestelling in goede orde is aangekomen. Als je pakket met de bestelling beschadigd lijkt, moet je het pakket weigeren en laten terugsturen. Wij kunnen niet meer verantwoordelijk worden gesteld voor de staat van de bestelling zodra het pakket met de bestelling aanvaard is van de transportfirma.
Bij een probleem met de levering van je bestelling contacteer je altijd best Ronald of Adraste via artikel 2. Wij proberen immers steeds een goede oplossing te vinden voor elk mogelijk probleem met de levering van je bestelling.
De op de website aangegeven levertijden gelden steeds als indicatie en niet als bindende termijn. Wij stellen alles in het werk om de aangegeven levertijd te respecteren. Werden de bestelde goederen niet binnen de 30 dagen geleverd, tenzij anders overeengekomen met ons, dan kan de overeenkomst als ontbonden worden beschouwd . In dat geval zullen wij de eventueel ontvangen betaling binnen de 10 werkdagen terugbetalen.
ARTIKEL 12 – BETALING.
Wij je vragen het bedrag vooruit te betalen en maken we direct na ontvangst je bestelling in orde ook sturen wij een mail met de betalingsbevestiging.
Klopt er iets niet met je betaalgegevens? Laat het ons dan weten via artikel artikel 2.
ARTIKEL 13 – ADOPTIE VAN EEN OLIJFBOOM.
Wanneer je een boom adopteert ontvang na een jaarlijkse betaling van €99,00 een persoonlijk adoptie certificaat van een olijfboom met een persoonlijk nummer, 3 flessen van 1 liter en 3 flessen van een halve liter.
ARTIKEL 14 – KLACHTENREGELING.
Heb je ondanks al onze zorgen toch nog een klacht? Dan is dat uiteraard zeer vervelend. We doen er dan ook alles aan om je klacht te verhelpen. Uiteraard hebben we daar een procedure voor. Als je een klacht hebt, laat het ons dan vooral snel weten via Artikel 2. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, dan kunnen we je goed helpen. Uiterlijk binnen 2 dagen krijg je antwoord van ons. We helpen je direct, of je hoort van ons hoeveel tijd we nodig hebben om het probleem recht te zetten.
ARTIKEL 15 – JE PERSOONLIJKE GEGEVENS.
Overeenkomstig de wettelijke bepalingen heb je het recht van verzet tegen het gebruik van je gegevens voor Direct Marketing doeleinden, heb je toegang tot alle informatie die wij van jou bijhouden en heb je de mogelijkheid om eventuele onjuiste gegevens te corrigeren of te schrappen.
Wij geven nooit persoonlijke gegevens door aan derden.
Je gegevens kunnen wel onder strikte voorwaarden doorgegeven worden om de betaling en verzending van je bestelling te kunnen verzorgen. Zo geven we bijvoorbeeld je adres door aan de post om je bestelling te kunnen verzenden.
ARTIKEL 16 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN.
Zo, dit waren onze algemene voorwaarden. Duidelijk toch? Deze tekst legt juridisch vast wat de rechten en plichten zijn. Zowel die van ons, als die van jou, de gebruiker en klant van onze website. Hoewel we steeds ons uiterste best doen om al onze klanten tevreden te houden, is het nodig om de voorwaarden in deze vorm te publiceren.
Als wij in de toekomst iets veranderen aan deze voorwaarden, dan zal je dit terugvinden op onze website. We zorgen er sowieso voor dat veranderingen niet nadelig zijn voor jou.
TOT SLOT
De verkoop waarop de huidige verkoopsvoorwaarden betrekking hebben, is onderworpen aan het Italiaans recht. Je verklaart de huidige Algemene Verkoopsvoorwaarden te hebben gelezen en goedgekeurd vóór je een bestelling plaatst. Het plaatsen van je bestelling en het gebruik van deze website houdt dus de aanvaarding van deze Algemene Voorwaarden in.
